Manualul digital – avantaje

  În primul rând, dragi părinți, vă rugăm frumos să nu luați tableta din mâinile copilului ca să vă jucați cu manualul nostru, noi vă înțelegem dar așteptați ora de culcare și apoi, neapărat, încercați aventura pe care noi o propunem fetiței sau băiatului dumneavostră.


Pentru că este atât de bine uneori să fii iar copil și pe urmă nu e o copilărie minunată cea în care lumea poveștilor se transformă într-un realitate virtuală de învățare?


Un studiu foarte bine documentat spune că:
„…expunerea în copilăria la o educație și o îngrijire de înaltă calitate favorizează succesul copilului mare în cariera școlară. (Mullis et al., 2012; OECD, 2011).”


Dar acest lucru nu e nou, nou este doar interesul pe care îl acordăm azi educației copiilor foarte mici și mici pe a căror fundamente azi punem, fără să ni se pară exagerat, formarea unor competențe care să îi ajute în viața adultă.
Învățătorul sau învățătoarea copilului dumneavăastră a ales manualul nostru pentru că i s-a părut cel mai bun, sigur l-a „răsfoit” înainte să se decidă dar a mizat și pe părerea evaluatorilor care l-au cotat cu 49 de puncte din 50.
Vrem să vă spunem ce aduce nou acest manual, de ce acest drum pe care îl deschidem azi este necesar copilului dumneavoastră dar vrem să vă dăm și alte vești bune.


În primul rând acest manual reprezintă o strategie de schimbare, de trecere de la un mod de predare / învățare care se baza exclusiv pe profesor la un model nou în care copilul este implicat activ în învățare, este autonom, învață nu numai diverse cunoștințe teoretice, ca până acum, ci se implică, explorează, ia decizii singur, învață să își cunoască puterile dar și potențialul, să aibă încredere în el insuși dar și să comunice. De ce un exercițiu interactiv este mai folositor decât unul pe hârtie? În primul rând pentru că rezolvarea are loc într-o realitate asemănătoare cu cea în care trăim, dispare senzația imediată de învățare fiind înlocuită cu cea de participare, care face să crească spectaculos gradul de reținere. Copilul dumneavoastră nu primește un exercițiu spre rezolvare ci un context în care o sarcină de lucru rezolvată aduce cunoaștere dar și aplicare. Pentru că până la urmă aceasta este problema majoră a școlii actuale, învățăm o sumedenie de lucruri teoretice care dezvoltă logica dar între ele și viața reală este un zid care se numește mai târziu inadaptare.


Manualul EduTeca transformă copilul în creatorul propriei cunoașteri prin interactivitate și implicare creativă, folosind tehnici de captare a atenției specifice vârstei, distribuind profesorului rolul de mediator al cunoașterii, de ghid și moderator al dezbaterii.


Ne-am propus ca metodele folosite în manual să ofere un grad înalt de reținere a informațiilor și cunoașterii, să contribuie activ la formarea de competențe și abilități dar până la urmă să fie un spațiu prietenos de învățare în care jocul și buna dispoziție să însoțească elevii.


Manualul digital formează primele deprinderi structurate de navigare pe computer, tabletă și internet dezvoltând abilități de folosirea a noilor tehnologii necesare oricărei profesii viitoare. Manualul este primul pas al treceruii de la computer „loc de joacă” la „spațiu de învățare” și aici am atins o problemă foarte delicată. Copilul dumneavoastră va folosi computerul dar într-un mod care să îi asigure un câștig în cunoaștere, aplicațiile incluse sunt gândite de pedagogi experimentați dar sunt dezvoltate pe modele împrumutate din jocurile video. Înainte să realizeze ce se întâmplă copilul va uita că învață și se va gândi doar la miza „jocului”. Iar dacă pentru el miza este să treacă mai departe, spre un alt nivel, pentru noi cei din jur, miza este să rețină ce am ascuns în joc. Și funcționează! O spun studiile, o spun testele, o spun dascălii și suntem siguri că o veți observa și dumneavoastră.


Iar apoi dar nu în ultimul rând ce poate fi mai relaxant decât să știi că spațiul acela de care oricărui părinte îi este frică la un anumit moment, poate să fie sigur și poate contribui la dezvoltarea copiilor noștri.